Dzīve pēc atslodzes

ATSLODZEI IESAKU IZLASĪT

Esam veikuši vērtīgu ieguldījumu savā veselībā. Esam atdevuši organismam tā dabisko spēju sevi aizstāvēt, dziedēt, atbrīvoties no toksīniem un atjaunot uzturvielas. Šis ir spēcīgs jauna dzīvesveida sākums! Ko tālāk?

Jebkura attīrīšanās programma sākumā var šķist biedējoša, bet, kad pierod pie jaunā režīma, tad tik traki nemaz nav. Neslēpšu, ka 40 dienas tomēr ir liels izaicinājums, taču vienu reizi gadā tomēr paveicams. Var izrādīties, ka pēc tam pārtika, kas lietota iepriekš, nemaz vairs tik baudāma nešķiet. Ja šajā laikā ir uzlabojusies veselība, samazinājies svars, tad atgriezties pie vecajiem ieradumiem nemaz nealksi. Bet! Var gadīties arī tā, ka to vien gaidi, kā apēst burgeri vai izdzert pudeli vīna, lai nosvinētu gavēņa beigas. Tad šoreiz par procesu, ko es saucu “iziešana no atslodzes”, lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem.

 Lēnām pār tiltu!

Varu padalīties ar vienu savu piedzīvojumu, kuru piedzīvoju pēc pirmās 40 dienu atslodzes. Ļoti gaidīju, kad varēšu atkal dzert kafiju ar pienu un piekost kādu našķi. Tā bija viena no manām baudiņām. Gavēņa beigas kopā ar meitu nolēmām atzīmēt kafejnīcā. Kad pēc 40 dienu atturēšanās apēdu kūkas gabaliņu un iedzēru balto kafiju, mans organisms bija pamatīgā neizpratnē. Tas izraisīja šķebīgu dūšu uz visu atlikušo dienu. Taču manai meitai – „saldumu karalienei”, piemetās caureja un sāpēja vēders. Un šie ir tikai ziediņi pret tiem stāstiem, ko esmu dzirdējusi no citiem.

Ja gavēņa laikā atturējies no izslēdzamajiem produktiem, tad atgriešanās pie iepriekšējās ēdienkartes jāveic ļoti mierīgi un palēnām. Tas attiecas arī uz jebkuru diētu un badošanos. Uzsākot kādu diētu vai badošanos mēs vēlamies nošokēt organismu, lai tas pamostos, bet strauji atgriežoties pie agrākās ēdienkartes, tas var izraisīt nopietnas veselības problēmas. Caureja vai slikta dūša būtu vieglākais variants. Vēlos iepazīstināt ar kādas man labi zināmas kundzes pieredzes stāstu. Ņem to vērā, esi vērīgs un izturies atbildīgi pret savu veselību!

Ievēroju gavēņa laiku un nolēmu atturēties no gaļas, maizes un saldumiem. Lielākam efektam un attīrīšanās nolūkā papildus veicu 14 dienu badošanās kūri ārsta uzraudzībā. Tajā ietilpa dažādas procedūras un 12 dienas atturēšanās no ēdiena pilnībā. Pēc badošanās kūres jutos kā spārnos – viegla, pacilāta, pilna jaunām idejām un plāniem. Tik tālu viss kārtībā, kam sekoja atgriešanās pie iepriekš ierastā ritma. Tā kā mans kuņģis ir izturīgs pret visu ko, dažas dienas vēlāk, domāju lēnam atsākt lietot ierastos pārtikas produktus. Drusku zupiņu, drusku siļķīti, kādu pelmeni. Pēc tā drusku pl. 1:00 naktī mani ar sāpošu vēderu aizveda ar ātrās palīdzības reanimācijas auto uz slimnīcu. Ielika ķirurģijas nodaļā un teica – jāoperē. Atteicos! Izrādās viens vienīgais žults akmenītis bija iesprūdis žultsceļos un radīja neciešamas sāpes. Salaida zālītes un palaida mājās. Pēc divām dienām nokļuvu slimnīcā vēlreiz, jo žultspūslī bija sācies iekaisums. Pavadīju ķirurģijas nodaļā piecas dienas, kuru laikā varēju lietot tikai ūdeni! No antibiotikām sākās alerģija, tūska un nieze. Guvu pamatīgu mācību un dalos, lai pēc gavēņa beigām nekrītat virsū milzīgam gaļas klucim vai grozam ar Lieldienu olām. Kuņģis ir sarāvies un ir svarīgi ēst bieži, bet mazām porcijām.”

 Par ēšanu

Lai arī cik ļoti ilgojaties pēc kāda pārtikas produkta, iesaku to darīt pamazām. Negrāb un nekrāmē sevī pirmajās dienās visu pēc kā biji atturējusies/-ies.

  • Ja lietoji vairāk blenderētus produktus, biezzupas, smūtijus, sākumā pārej uz cietajām maltītēm no izslēdzamo produktu ēdienkartes.
  • Pēc tam sāc ar vienu pārtikas produktu grupu, no kuras atturējies, piemēram, apēd vienu olu, tad nākamajā dienā maizi vai, ja kārojas, nelielu smalkmaizīti. Ja vēlies sākt ar piena produktiem, apēd siera gabaliņu vai apēd jogurtu, kas nav pārsaldināts.
  • Atsevišķi pa vienam produktam pievieno arī alergēnos produktus, no kuriem atturējies, piemēram, tomātus, kartupeļus, papriku u.c katru savā dienā.
  • Vēro savas sajūtas un ķermeņa reakciju nākošās 24h. Savus novērojumus pieraksti, kas var noderēt turpmāk. Kāda ir sajūta vēderā uzreiz pēc produkta apēšanas? Kāds ir enerģijas līmenis pēc maltītes? Kāda ir vēdera izeja nākamajā dienā? Vai mainās miega kvalitāte? Kā izskatās āda un kādas ir noskaņojums nākamajā dienā?

 Par domām un emocijām

Pēdējās dienās līdz atslodzes laika beigām ir vērts atvēlēt kādu brītiņu, lai apkopotu savus sasniegtos rezultātus. Lūdzu, pieraksti tos, jo nākamreiz tas var izrādīties ļoti labs materiāls, lai to pārskatītu un labāk sagatavotos šim laikam.

  • Kā ir mainījies noskaņojums un fiziskais stāvoklis?
  • Kas man izdevās lieliski?
  • Kādi bija grūtākie pārbaudījumi un šķēršļi, ar kuriem saskāros? (fiziskie un emocionālie)
  • Ko es nākošreiz darītu savādāk?
  • Kādus ieradumus es mainīju un ko vēlos saglabāt arī turpmākajā dzīvē?
  • Kādi ir mani svarīgākie ieguvumi no šī laika?

Uztura bagātinātāji, pārtikas piedevas un superfoodi

Ir lielisks laiks, lai sāktu lietot organismam nepieciešamos preparātus. Ja tos lietojam pirms organisma attīrīšanas, tad tas ir tas pats, kas tos izmest miskastē. Gluži vienkārši – zarnas ir aizķepušas ar gļotām, un nekas nespēj uzsūkties. Rezultātā nauda vējā, ārsti ar saviem ieteikumiem nav palīdzējuši un veselības uzlabojumi tā arī neseko.

Atslodze pēc atslodzes

Savā darbības jomā bieži dzirdu sakām: “Es dzeru to un to, bet man nekas nepalīdz, neiedarbojas kā bija gaidīts!”. Kad es pajautāju: “Ko Tu ikdienā ēd?”, man vairs jautājumu nav. Saku to atkal un atkal, ja patiešām vēlies uzlabot veselību, ir jāveic reālas izmaiņas ēdienkartē un attieksmē pret sevi. Te būs mani ieteikumi un daži varianti, lai arī turpmāk profilaktiski atbalstītu savu organismu. Izvēlies savu:

  • Produktu izslēgšana. Vienkāršākais, bet laika ziņā ilgākais variants. Ēšanas ziņā atbilst gavēnim, kuru var ievērot, jebkurā mēnesī un gadalaikā. Ņem vērā atļauto un nevēlamo produktu sarakstu un uz priekšu! Tas uzlabos ne tikai veselību un pašsajūtu, bet arī atbrīvos no liekajiem kilogramiem. Lai šādai attīrīšanās programmai būtu jēgas, tā jāievēro 3 nedēļas.
  • Zaļie smūtiji. Ātrāks, bet sevi izaicinošāks variants. Atslodze ar zaļajiem smūtijiem ilgst 10 dienas, kad uzturā tiek lietoti tikai blenderēti zaļumi un augļi, dzerts ūdens un, ja ļoti nepieciešams iekļauta arī kāda uzkoda. Tā nav badošanās, bet pasākums, kam ir morāli jānobriest. Tā ir nopietna apņemšanās, kas prasa lielu pašdisciplīnu. Rekomendēju to pavasarī un rudenī. Man pašai šī metode ir ļoti tuva, rezultāti ir iedvesmojoši!
  • Viena atslodzes diena. Tā ir viena diena nedēļā, kurā lieto tikai ūdeni vai zaļo smūtiju. Katram labvēlīgās nedēļas atslodzes dienas var būt atšķirīgas. To nosaka, vadoties pēc personīgā horoskopa. Tas ir būtiski, ja vēlies uzlabot attīrīšanās procesa īpašības un atbalstīt ne tikai veselības uzlabošanos, bet tas arī labvēlīgi ietekmēt savu dzīves ceļu. Šādas lietas var noskaidrot pie vēdiskā numerologa. Ja ir interese, raksti, padalīšos ar informāciju un kontaktiem.

Dzīvības ūdens

Neslēpšu, ka man ļoti patīk ūdenim piešķirt garšu ar kādu bazilika lapu, gurķa šķēli vai vasarā ar ārstniecības augiem. Lietoju arī attīrošas zāļu tējas, taču kā izrādās nekas nav tā kā izskatās. Tēja kuņģa izpratnē nav ūdens un ūdens ar lapiņu vai citronu arī nav ūdens. Organisms to uztver kā ēdienu… šķidru, bet ēdienu. Nekas nespēj aizstāt tīru ūdeni 1,5-2 l dienā. Tas ir miesai un garam tik ļoti svarīgais dzīvības ūdens!

Dzer ūdeni ar dzeramo sodu no rīta tukšā dūšā. Vienu tējkaroti sodas ieber glāzē, uzlej nedaudz karstu ūdeni, lai uzčūkst, tad pielej pārējo ūdeni apmēram pus glāzi. Dzeramā soda ir līdzeklis, kas organismā likvidē skābo vidi, padarot to sārmainu.

Ikdienas pamats

Par papildus aktivitātēm, kas atbalsta organisma attīrīšanos rakstīju iepriekš. Katram jāatrod sava piemērotākā organisma attīrīšanās metode, kas sniedz gandarījumu un rezultātus. Tikpat svarīgi ir katram pašam izstrādāt savu plānu, kā organismu atbalstīt arī ikdienā. Es iesaku sākt ar pamatiem un tad būvēt klāt pēc saviem ieskatiem, te daži ieteikumi:

  • Lieto pietiekošā daudzumā tīru ūdeni;
  • Lieto zaļumus un dārzeņus;
  • Izvēlies produktus, kas bagāti ar uzturvielām, nevis kalorijām;
  • Katrā maltītē iekļauj olbaltumvielas;
  • Katru dienu apēd vismaz 30g šķiedrvielu;
  • Izvairies no cukura un sāls;
  • Dažādo savas ēdienreizes;
  • Ēd 3-4 reizes dienā, mazām porcijām;
  • Ievēro 12 stundu starplaiku starp vakariņām un brokastīm;
  • Kusties!
  • Elpo!

Jebkurus atslodzes pasākumus, ja tas ir vairāk par dažām dienām iesaku uzsākt dilstošā mēness fāzē vai arī ievērot citus īpašus kalendāros norādītos atslodzes laikus. Tas notiks vieglāk, harmoniskāk un efektīvāk. Ja pašam ir grūti saprast, kuras ir labākās atslodzes dienas, tad vari sekot arī Simboli.lv, tur katru mēnesi tiek ieliktas katra mēneša vēlamās atslodzes dienas.

Pateicos par atslodzes laika kopā būšanu!

Anita ✸

Foto: Raimonds Kļaviņš, Indija, pēc Ramashwar apmeklējuma

«

»

    1 COMMENT

  • Marite

    Labs raksts,īsi konkreti.

what do you think?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial