Atslodze ar produktu izslēgšanu

ATSLODZEI IESAKU IZLASĪT

Atslodze ir laiks, kad atturos no konkrētiem produktiem uz konkrētu laiku, cēlāka mērķa vārdā. Tā atbalstu savu ķermeni, uzlaboju vielmaiņu un piepildos ar svaigu dzīvības enerģiju.

Atslodzes laikā no ēdienkartes tiek izslēgti produkti, kas izraisa alerģiskas reakcijas un blīvu vidi organismā. Tā ir mana pārbaudītā metode, kas nesusi redzamus un jūtamus rezultātus gan man, gan tiem, kas pēc maniem ieteikumiem ir mainījuši savu ēdienkarti. Garantēju, ka pēc 7 dienām pašsajūta ir pavisam cita, bet pēc 40 dienām būs sasniegti fantastiski rezultāti, kas iedvesmos gan sevi, gan citus. Taču vienlaicīgi tā ir arī apņemšanās, ieradumu maiņa un sevis disciplinēšana. Tātad šajā laikā arī audzinām raksturu un iepazīstam ego dažādās šķautnes.

Mana pieredze

Pirms es pārliecinājos par to, kā šie produkti ietekmē pašsajūtu un veselību, manā uzturā bija īpaši daudz kviešu un piena produkti. Tāpat arī nekontrolēta saldumu un našķu uzņemšana, lai arī lepni reklamēju, ka  cukuru nelietoju. Arī olas agrāk bija ļoti regulāra manu brokastu sastāvdaļa, tāpat kā siers un biezpiens. Un, protams, gaļa, lai arī pārāk ar to neaizrāvos, tomēr tā skaitās smagā artilērija un organisms pieliek lielas pūles, lai to pārstrādātu.  Šāda haotiska un nepārdomāta ēdienkarte, kas nesaturēja pietiekami daudz organismam nepieciešamās uzturvielas radīja sausu un niezošu ādu, enerģijas kritumus, bieži niķīgu noskaņojumu un garastāvokļa karuseli, vēdera pūšanos un aizcietējumus.

Tagad uz to visu atskatos ar pateicību. Ar pateicību par veselības jautājumiem, kuri mani nomāca. Ar pateicību par to, ka atjaunojot dabisku un intuitīvu produktu izvēli, liekie 13 kg ir aizgājuši uz neatgriešanos, gaļu vairs nelietoju, esmu būtiski samazinājusi kafijas daudzumu ikdienā un galvenokārt, pateicos par to, ka tagad spēju iedvesmot pati sevi, realizēt aizvien jaunas idejas un radīt tālāk par prāta robežām.

Vai mēs ēdam to, kas mēs esam?

Rietumu medicīnā ķermenis no prāta vienmēr ticis nošķirts, bet Austrumu medicīnā tie nekad netiek atdalīti. Tie ir viena veseluma divi aspekti. Tādējādi tas attiecas gan uz gļotu pārpilnību, gan uz smagajām un apātiskajām domām, kuras tur  mūs sagūstītus negatīvā noskaņojumā. Tiek uzskatīts, ka abām (gļotām un domām) ir blīva daba, tādējādi tās viena otru pievelk. Dzīva, svaiga pārtika un iedvesmojošas pacilājošas domas arī sader kopā un pievelk viena otru.

Indijā ājurvēdas tradīcijās šo smago vielu, kas uzkrājas organismā, sauc amma, turklāt netiek šķirots, vai tās izcelsmes avots ir fizisks vai garīgs. Tiek uzskatīts, ka visi stresa izraisītāji – no neveselīgiem ēdieniem līdz toksiskām domām – organismā izpaužas kā gļotains smagums. Vienkārši sakot, to varētu saukt par “uztūkumu”, ko bieži var redzēt sejā, rokās un kājās.

Kad sāku apzināti piedomāt pie savas ēdienkartes, izvirzīju hipotēzi:

“Tas ko es ēdu, ļoti ietekmē manu noskaņojumu, garīgo izaugsmi, fiziskās aktivitātes, domu skaidrību, darba rezultātus un veselību”.

Es to pārbaudīju praksē. Tas apstiprinājās par visiem 100%! Ja pieņemam, ka tādi izejmateriāli kā trekns ēdiens, kviešu produkti (baltmaize, smalkmaizītes, makaroni), saldumi lielā daudzumā, piena produkti (piens, biezpiens, jogurts, krējums, siers), olas, alkohols un gaļa ir tie, no kuriem tiek būvētas mūsu mājas (ķermenis), tad manējie bija smagi un ķepīgi. Man tik ļoti pietrūka vieglums un gaisīgums, lai prieks būtu dabisks esības stāvoklis. Ne tuvu tam, vienā brīdī sapratu, ka esmu pārvērtusies par rūpju māktu nastu pati sev.

Atslodze, ievērojot produktu izslēgšanu

Viens no mūsu Zemes uzdevumiem ir apgūt sevis mīlēšanu, atbalstīt savu ķermeni un ļaut tam pašam atbrīvoties no liekā. Gluži tā pat kā būt modriem un neaplipt ar liekiem krāmiem, mantām lietām un pagātnes  emocijām, kas padara neskaidru mūsu pasaules redzējumu.

Šie ir produkti, kurus izslēdzam, lai atbalstītu paši sevi:

  • gaļa (visi izstrādājumi un produkti, kas satur gaļu);
  • piena produkti (visi produkti, kas satur laktozi – piens, jogurti, paniņas, kefīrs, siers, biezpiens utt.)
  • kviešu produkti (visi balto miltu produkti, kas satur glutēnu – maize, bulkas, makaroni, pelmeņi, bulgurs utt.)
  • cukurs (visi cukura veidi, ieskaitot saldumus un našķus, kas satur cukuru. Augļi un žāvētie augļi ir pieļaujami nelielā daudzumā);
  • alkohols (visi alkoholiskie dzērieni).

Šos produktus būtu vēlams samazināt:

  • olas;
  • zivis;
  • kafija;
  • auzu pārslas;
  • žāvēti augļi lielā daudzumā;
  • svaigi saldie augļi lielā daudzumā;
  • ņakteņu dzimtas augus (kartupeļus, tomātus, papriku, baklažānu).

Produktu izslēgšanas jeb atslodzes laikus ievēroju vismaz 2-3 reizes gadā un šajā laikā ēdu galvenokārt dārzeņus, zaļo lapu salātus, brūnos rīsus, pupas, lēcas, kvinoju, turku zirņus griķus. Piena vietā pati gatavoju Indijas riekstu vai mandeļu pienu, kas patiešām neaizņem daudz laika un ir vērtīgāks par veikalā nopērkamo piena alternatīvu. Tā kā gaļu izslēdzu pilnībā, dažreiz izvēlos zivi, piemēram, jūras asari. Saldumu vietā pa retam panašķējos ar riekstiem,  sēklām un kādu svaigu vai žāvētu augli. Un pavisam noteikti samazinu kafijas daudzumu ikdienā! Atteikties no kafijas ar pienu var gadīties īsts izaicinājums. Taču kafijas alternatīvas ir nudien lieliskas!

Sākotnēji man brokastu ieradumus mainīt bija visgrūtāk, jo biju pieradusi ēst olas, maizi un piena produktus. Kad sāku baudīt rītus ar zaļajiem smūtijiem, nodomāju, ka tas ir labākais, kas ar manām brokastīm ir noticis. Tie nodrošina organismu ar visām nepieciešamajām uzturvielām un sniedz enerģiju visai dienai. Ļoti garda ir arī kvinojas-prosas putra, kuras recepti apguvu kādā no atslodzes grupām.

Pusdienās mīlu uzbriedināt griķus, ko ēdu kopā ar avokado, zaļajiem salātiem, pesto vai pagatavoju dārzeņu biezzupu ar graudaugiem. Ja nepusdienoju mājās, tad maltīti paņemu līdzi vai izvēlos vietu, kura atbilst manai ēdienkartei, piemēram, kāda vegāniska kafejnīca.

Vakariņās var izmēģināt tvaicētu zivi ar dārzeņiem vai apēst to, kas palicis no pusdienām. Ja ir iedvesma var nodoties radošiem eksperimentiem, jo pieejamo produktu klāsts, kurus šajā laikā lietot ir patiesībā milzīgs. Atliek tikai atvērt sirdi un acis uz dažādajiem veikalu plauktiem un specializētajiem veikaliņiem. Met sev izaicinājumu un iepazīsti jaunus veikalu plauktus!

Ar atļauto un nevēlamo produktu ēdienkarti iepazīsties ŠEIT.

Visus, kas vēlas apvienoties uz kopīgu atslodzi, aicinu pievienoties slēgtai FB Ramtai Rīti iedvesmas grupai.

Lai Tev izdodas iecerētais un atceries, ka kopā ir spēks!
Anita ✸

Foto: Raimonds Kļaviņš

«

»

    9 COMMENTS

  • Iveta Freimane

    Priecājos, Anita par Tevi un Tavu iedvesmu publiskā telpā izlikt sevi un savas domas, zinības , kas viennozīmīgi uzrunās daudzus. Mani jau tās aizķēra un ar prieku lasīšu Tavu blogu. Kā reiz bērnudārzā klausīji mani, tā tagad man nāksies ieklausīties Tavos padomos. Paldies! Gavēņa laikā Tu būsi ar mani un otrādi. Lai mums koši rīti- saules laiks!

    • Anita

      Liels paldies par atbalstu un iedrošinājumu! Jāsaka, ka vēlme dalīties ir stiprāka par bailēm “ko par mani padomās”. Tiekamies arī turpmāk!

  • Dace

    Labvakar.
    Paldies par dalīšanos ar savu pieredzi.
    Labprāt pievienošos gavēnim, taču stresā dzen neziņa un nesapratne ko ēst kā gatavot, turklāt jāpabaro 3 ğimenes vīrieši 🙂 . Ir simtiem blogu ar aprakstiem ko ēst nevajadzētu, taču apjūku, kad jāsāk gatavot ēst.

    • Anita

      Liels prieks, vēlēšanās jau ir daļa no panākumiem! Dace, es Tevi pilnīgi saprotu, joprojām bieži pati apjūku, kad novedu sevi līdz “varētu apēst ziloni” stadijai. Tāpat arī, kad jāpagatavo maltīte mājiniekiem! Darīsim visu pamazām, lai nav informācijas par daudz. Tagad apzini tos produktus, kurus būtu labi iekļaut ēdienkartē, kurus izslēgt un tad jau kopīgiem spēkiem pa visiem tiksim galā.

  • Izolde

    Sveiki
    Šorīt pirmo reizi sagatavoju auzu pienu un izdzēru savu rīta kafiju ar šo interesanto maisījumu,jāsaka ka nemaz tik traki nebija,varu pie tā pierast…cukuru jau nelietoju vairākus gadu pie kafijas. Bet esmu pieēdusies liekumus,ka pašai jau neomulīgi sāk palikt.
    Es arī nevaru vēl pa īstam saprast,ar ko sākt savu rītu un ko piedāvāt vīram un pēdējam no maniem pieciem bērniem,kas vēl dzīvo pie mums, lai manis gatavotos ēdienus neatšūtu🤔
    Priecāšos,ja man palīdzēsiet tikt ar šo izvērtēšanu uz pareizā ceļa👍🏻
    Jauku un izdevušos dieniņu😘💋👍🏻

    • Anita

      Lieliski! Mans mīļākais ir indijas riekstu piens, bet no kaņepju sēklām arī sanāk ļoti interesants. Pie ēšanas vēl tiksim, bet tikmēr varu padalīties, ka šorīt pagatavoju kvinoju ar šķipsniņu kanēļa un pēc tam pievienoju žāvētu plūmju, hurmas un papaijas gabaliņus…bija gardi, bet nedaudz jutu tādu kā rūgtumiņu. Varbūt varētu mēģināt pievienot vēl kādas garšvielas- ingveru, kurkumu, kardamonu… Man pašai kvinoja ir tāds neatklāts brīnums, ar ko būtu vērts paeksperimentēt. Ja nolemjat veikt kādu eksperimentu, noteikti padalaties 🙂

  • Ilze

    Anitiņ!
    Zini, šogad pirmo reizi nopietni aizdomājos par gavēni. Gribas mest sev izaicinājumu! Pārbaudīt savu ieradumu robežas un pierādīt sev, ka varu mainīt ieradumus un mainīties pati!
    Tu būsi mana iedvesma un atbalsts!

    • Anita

      Lieliski! Tas būs viens varens piedzīvojums! Tiekamies Facebook RAMTAI RĪTI iedvesmas grupā un dzīvē!

  • […] Pārāk liels daudzums šo produktu un to radītie toksīni var izraisīt kairinājumu zarnās. Kad šūnas zarnās tiek kairinātas, tās aizstāv sevi, izveidojot aizsargslāni no lipīgajām gļotām, lai norobežotos no toksiskajām daļiņām. Sākotnēji tas ir iekšējs kairinājums un ārīgi nav redzams un jūtams, bet vēlāk tas var izpausties kā ādas izsitumi, nieze, galvassāpes, niķīgs noskaņojums, caurs miegs, pastāvīgs nogurums un citi simptomi. Uz laiku izslēdzot šos blīvos produktus no ēdienkartes, atjaunojas bojātās zarnu sieniņas un atgriežas organisma dabiskais stāvoklis. To es saucu par izslēgšanas diētu. […]

what do you think?

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial